نتایج جستجو برای عبارت :

الا اکسر شوکتها دبکات الشیخ

اذعان سیوطی به تواتر احادیث خروج مهدی علیه السلام
جلال الدین سیوطی از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
و تواتر الاحادیث عن النبی فی خروج و ظهور المهدی الفاطمی المنتظر.
و احادیث از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در مورد خروج مهدی (علیه السلام) از نسل حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) که انتظارش کشیده می‌شود به درجه تواتر رسیده است.
العرف الوردی باخبار المهدی، تالیف سیوطی، صفحه ۳، چاپ دار الکتب العلمیة

جایگاه سیوطی در بین اهل سنت عمری:
٤٦١- عب
چهل‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن عربستان، ۱۷ تا ۲۱ شهریورماه جاری، در مکه مکرمه برگزار خواهد شد.
به گزارش شریعت نیوز  به نقل از ایکنا این مسابقات به همت دبیرخانه رقابت‌های قرآنی وزارت ارشاد، تبلیغات و امور اسلامی عربستان برگزار می‌شود.عبداللطیف آل‌الشيخ»، وزیر ارشاد، تبلیغات و امور اسلامی عربستان در این باره گفت: در چهل‌ویکمین دوره این رقابت‌ها، ۱۴۶ شرکت‌کننده از ۱۰۳ کشور جهان حضور دارند که در رشته‌های
پیوست گفتمان(5)جذب و شستشوی مغزی دانشجویان تنها به جرم ارادت قلبی به اهل بیت علیهم السلام.
عکس دسته جمعی تعدادی از اعضای #کانون_قاصدکی_برای_امروز. با #سید_محسن_سبط_الشيخ در #مجتمع_رسولیه_دین_و_دانش واقع در حکیمیه تهران در تیر ماه 96.✔️لازم به ذکر است تمامی اساتید توسط شخص #محمد_حاجی_محمودی هماهنگ میشدند( این مطلب را به این جهت عرض میکنیم که ایشان و برخی اعضای سابق کانون گفته اند اساتید توسط شورای کانون و بچه ها دعوت می شده اند)⚠️نکته مهم: قض
پیوست گفتمان(5)جذب و شستشوی مغزی دانشجویان تنها به جرم ارادت قلبی به اهل بیت علیهم السلام.
عکس دسته جمعی تعدادی از اعضای #کانون_قاصدکی_برای_امروز. با #سید_محسن_سبط_الشيخ در #مجتمع_رسولیه_دین_و_دانش واقع در حکیمیه تهران در تیر ماه 96.✔️لازم به ذکر است تمامی اساتید توسط شخص #محمد_حاجی_محمودی هماهنگ میشدند( این مطلب را به این جهت عرض میکنیم که ایشان و برخی اعضای سابق کانون گفته اند اساتید توسط شورای کانون و بچه ها دعوت می شده اند)⚠️نکته مهم: قض
راه رفتن دشمنان امیر المومنین علیه السلام بر روی زمین حرام است (به روایت اهل سنت عمری)
جوینی از علمای بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است:
✍ ٦٤- أنبأنی الشيخ تاج الدین علی بن أنجب أبو طالب الخازن البغدادی بها، عن جدی شیخ الإسلام جمال السنة أبی عبد اللّه محمد بن حمویه بن محمد الجوینی بواسطة واحدة قال: أنبأنی شیخ الشیوخ ضیاء الدین أبو أحمد عبد الوهاب بن علی إجازة، عن شیخ الإسلام إجازة عن الشيخ أبی الحسن علی بن أحمد المدینی إجازة، قال: أنبأنا الشی
ستقام مجالس حسینیة مرکز الامام الحسین علیه السلام من قِبَلِ مؤسسها،
آیة الله الشيخ عباس الکعبی الرمضانیة  من یوم الاثنین، لیلة ۱ رمضان ۱۴۴۰ 
الساعة: ١٠:٣٠ مساءا
مع فضیلة الشيخ قاضی نواصری
العنوان: الأهواز، حى لشکرآباد، شارع علوی الرئیسی، حسینیة مرکز الامام الحسین علیه السلام العلمی الثقافی
بسم الله الرحمن الرحیم *شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ
الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَیِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ*
به اطل
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی تاریخ الفلسفة 
الأستاذ الشيخ فضیل الجزائری
صیف 1440هـ فی قم المقدّسة


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
كلیات البحث و فهرسة عامة

2
الأنساق الفلسفیّة

3
المدارس الفلسفیة الأربع قبل سقراط

4
نقد المدارس الأربع ، مرحلة سقراط

5
أفكار سقراط : تحلیل و نقد

6
أفلاطون: نظریة المعرفة عند أفلاطون

7
تتمة أفكار أفلاطون: أدلة تجرد النفس 

8
المجتمع فی فكر أفلاطون و نقد آرائه

9
تتمة آراء أفلاطون مع تلخیص و نقد

10
نبذة تاریخیة عن أرسطو

11
انج
پل شکسته
کتاب پل شکسته» داستان زندگی‌ دختر نوجوانی است به نام جینی. جینی شانزده ساله است و با پدرش زندگی می‌کند. جینی هرگز مادرش را ندیده است و تنها می‌داند که او نقاش و اهل هاییتی بوده و پس از تولد جینی از دنیا رفته است.
جینی در دهکده کوچکی در و زندگی می‌کند و به سبب رنگ پوستش و دورگه بودنش گه‌گاه از سوی گروه هم‌سالانش آزار می‌بیند. جینی عشق به هنر و نقاشی را از مادر به ارث برده است و این عشق به او انگیزه‌ای می‌دهد برای زندگی و چراغ راه
مقام والای حضرت ابالفضل العباس سلام الله علیه در بیان امام صادق علیه السلام
ابن عنبه نسب شناس بزرگ شیعه روایت کرده است: 
روى الشيخ أبو نصر البخاری عن المفضل ابن عمر انّه قال : قال الصادق جعفر بن محمد علیه السلام : كان عمّنا العباس بن علی نافذ البصیرة صلب الایمان جاهد مع أبی عبد الله وأبلى بلاء حسنا ومضى شهیدا .
امام صادق علیه السلام فرمود: عموی ما عباس علیه السلام دارای بصیرتی نافذ و بینشی عظیم و ایمانی راسخ بود، در محضر امام حسین علیه السلام
اعتراف ابن مغازلی به صحت حدیث غدیر
ابن مغازلی از علمای اهل تسنن پس از نقل حدیث غدیر می‌نویسد:
٣٩- قال: أبو القاسم الفضل بن محمد: هذا حدیث صحیح عن رسول الله صلى الله علیه وسلم وقد روى حدیث غدیر خم عن رسول الله صلى الله علیه وسلم نحو من مائة نفس منهم العشرة، وهو حدیث ثابت لا أعرف له علة، تفرد علی علیه السلام بهذه الفضیلة، لیس یشركه فیها أحد.
ابو القاسم فضل بن محمد گفته است: این حدیث صحیح (حدیث غدیر) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) روایت شده است و ح
اعتراف تلخ غزالی عالم بزرگ اهل تسنن به بیعت‌شکنی عمر بن خطاب و غصب خلافت توسط او
غزالی از علمای بزرگ اهل تسنن و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام در باره تبریک و تهنیت عمر بن صحاک و پیمانى که در آن روز بست و فقط چند روز بعد آن را فراموش كرد، مى‌نویسد:
واجمع الجماهیر على متن الحدیث من خطبته فی یوم عید یزحم باتفاق الجمیع وهو یقول: من كنت مولاه فعلی مولاه » فقال عمر بخ بخ یا أبا الحسن لقد أصبحت مولای ومولى كل مولى فهذا تسلیم ورضى وتحكیم ثم بعد
محبت امیر المومنین علیه السلام و پل صراط
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
حَدَّثَنَا الْحُسَیْنُ بْنُ إِبْرَاهِیمَ رَحِمَهُ اللَّهُ عَنْ هِشَامِ بْنِ حَمْزَةَ الثُّمَالِیِ‏ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ عَنْ آبَائِهِ علیه السلام قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و اله لِعَلِیٍّ علیه السلام مَا ثَبَتَ حُبُّكَ فِی قَلْبِ امْرِئٍ مُؤْمِنٍ فَزَلَّتْ بِهِ قَدَمُهُ عَلَى الصِّرَاطِ إِلَّا ثَبَتَ لَهُ قَدَ
فتنه سخت‌تر از دجال
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۱۴- حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مُوسَى اَلْمُتَوَكِّلُ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ اَلْخَزَّازِ قَالَ سَمِعْتُ اَلرِّضَا ع یَقُولُ إِنَّ مِمَّنْ یَتَّخِذُ مَوَدَّتَنَا أَهْلَ اَلْبَیْتِ لَمَنْ هُوَ أَشَدُّ لَعْنَةً عَلَى شِیعَتِنَا مِنَ اَلدَّجَّالِ فَقُلْتُ لَهُ یَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ بِمَا ذَا قَالَ بِمُوَالاَةِ أَعْدَائِنَا وَ مُعَادَاةِ أَوْلِیَائِنَا إِنَّ
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی كتاب الأخلاق فی القرآن لسماحة الشيخ محمد تقی مصباح الیزدی حفظه الله 


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة و تعریف بالكتاب

2
المبدأ الموضوعی الأول: الانسان موجود مختار، و اللوازم التربویة له

3


4


5


6


7


8


9


10
نوحه بصوت جمیل الشيخ فرحان السلامی فی محرم
 
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.



مدت زمان: 59 ثانیه
  قسمت 625 --مستندات مربوط به خاندان لطفیان  قمی (حضرت  استاد فقیه  آیت الله العظمی حکیم  علامه حاج شیخ  میرزا لطفیان سرگزی).مجری برگزاری دوره های عالی پزوهش در کشور ایران و عراق مولف کتاب    در امتداد غدیر و عاشورا                          - پیاده سازی نوارهای کاست و سی دی ها-* تصحییح و بازنگری مصاحبه ها و دست نوشته ها سرگروه مولفین   حسین رادفر  . به نقل از حاج مهدی جعفر پناهی کوچه 37 بلوار امین   تصدیق کلام  :. – حضرت آیت الله حاج سید عبد
محبت امیر المومنین علیه السلام و پل صراط
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
✍ حَدَّثَنَا الْحُسَیْنُ بْنُ إِبْرَاهِیمَ رَحِمَهُ اللَّهُ عَنْ هِشَامِ بْنِ حَمْزَةَ الثُّمَالِیِ‏ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ عَنْ آبَائِهِ علیه السلام قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و اله لِعَلِیٍّ علیه السلام مَا ثَبَتَ حُبُّکَ فِی قَلْبِ امْرِئٍ مُؤْمِنٍ فَزَلَّتْ بِهِ قَدَمُهُ عَلَى الصِّرَاطِ إِلَّا ثَبَتَ لَهُ قَ
فضیلة الشيخ الدکتور جمیل حلیم الحسینی حفظه الله تعالى
الحسین رضی الله عنه حبیب أهل السنة والجماعة أهل السنة والجماعة لا علاقة لهم بقتل الحسین
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.



دریافت
شفا گرفتن زائر امام رضا علیه السلام در حرم آن حضرت (به روایت اهل سنت عمری)
جوینی از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
۴۹۱- أنبأنی الشيخ محی الدین عبد الحمید بن أبی البركات الحربی، و أمین الدین أبو الفضل إسماعیل بن أبی عبد اللّه ابن حمّاد العسقلانی، قالا: أنبأنا أبو أحمد عبد الوهاب بن علیّ بن علیّ إجازة، أنبأنا زاهر بن طاهر بن محمد المستملی [ظ] إجازة، قال: أنبأنا أبو بكر الحسین بن علیّ، أنبأنا محمد بن عبد اللّه الحافظ، قال: سمعت أبا القاسم ابن
؟! قاضی عبدالجبار معتزلی و شیخ مفید شیعه[مناظره عالمانه و مؤدبانه] ؟!
جادلهم بالتی هی أحسن

أنه بینما القاضی ذات یوم فی بغداد ومجلسه مملوء من علماء الفریقین إذ حضر الشيخ المفید قدس‌سره وجلس فی صف النعال،
آن زمانی که قاضی عبدالجبار معتزلی در بغداد حضور داشت و جلسه ای داشت که در آن علماء فراوانی شرکت کرده بودند از تمامی فرقه ها، که در آن جلسه شیخ مفید (قدس سره) حاضر شد و در کنار کفش ها آخر مجلس نشست،
ثم قال للقاضی : إن لی سؤالا فان أجزت بحضور ه
 
دعای قبل و بعد از نوشتن دعا
دعاى پیش از دعا كردن حضرت على علیه السلام : ھر كس دوست مى دارد كه دعایش رد نشود پس بخواند پیش از دعایش این دعا را.
ماشاء اللّه توجھا الى اللّه ، ماشاء اللّه تعبداللّه ، ماشاء اللّه تلطفا للّه ، ماشاء اللّه تذللا للّه ، ماشاء اللّه استضارا باللّه استكانه للّه ،ماشاء اللّه تضرعا الى اللّه ، ماشاء اللّه استعانه با اللّه استعانه باللّه ، ماشاء اللّه لا حول و لاقوه الا باللّه العلى العظیم .
دعاى بعد از دعا كردن حضر
حكایة جواز التعبد بجمیع الأدیان (3)
 
 
حكایة جواز التعبد بجمیع الأدیان (3)وحدة الأدیان عند الحلاجروى ابن الساعی (ت:674هـ) عن عبد الله بن طاهر الأزدی أن الحلاج قال:الأدیان كلها الله عز وجل شغل بكل دین طائفة لا اختیاراً فیهم بل اختیاراً علیهم فمن لام أحداً ببطلان ما هو علیه فقد حكم أنه أختار ذلك لنفسه،وهذا مذهب القدریة والقدریة مجوس هذه الأمة. واعلم أن الیهودیة والنصرانیة والإسلام وغیر ذلك من الأدیان هی ألقاب مختلفة وأسامٍ متغایرة والمقصود من
تفسیر البرهان فى فضل سورة یس: الشيخ فى مجالسه اده قال قال ابو عبد الله علیه السلام علموا اولادکم یس فانها ریحانة القرآن.
و فى الامالى عن على علیه السلام قال الحسن و الحسین علیهما- السلام ریحانتا رسول الله (ص) (روح من سفینة البحار).
و فى مسند احمد بن حنبل (ج 5 ص 51) اده عن مبارک بن فضالة فى الحسن اخبرنى ابوبکرة ان رسول الله (ص) کان یصلى فاذا سجد وثب الحسن على ظهره و على عنقه فیرفع رسول الله رفعا رفیقا لئلا یصرع قال فعل ذلک غیر مرة فلما قضى‏ 
.
.
اواخر سال 1397 بود. استاد دینانی در دانشگاه با ورودی های سال 91 کلاس هستی شناسی داشتند. اواخر ترم چند جلسه ای توفیق شد با چند تن از رفقا در کلاس ایشان شرکت کنیم. ویژگی های مثبت کلاس را بخواهم بگویم، به گمانم ملال آور شود لذا علی الحساب این قسمت را فاکتور می گیرم. مطلب مهمی که قصد دارم بیان کنم بعد از کلاس اتفاق افتاد. به سمت ماشینی که بنا بود ایشان را برساند، می رفتیم. سوالی کردم که یادم نیست چه بود. اما در ضمن جواب، استاد چیزی فرمودند که تا لحظه ی
خب بعضیا بهم میگن برای چی کیپاپ گوش میدی؟ چه سودی برات داره؟ اینجا می خوام یکی از سودهایی که داشته رو براتون معرفی کنم!
تو یکی از Mvهای گروه #EXO به اسم #TEMPO رپر گروه #پارک_چانیول تو یه قسمتی از رپش میگه من گتسبی این جمع هستم! این جمله برام جالب بود! یعنی چی من گتسبی این جمع هستم؟ بعد با تحقیق و تفحس فهمیدم منظورش شخصیت گتسبی تو رمان "گتسبی بزرگ" بوده و جالب تر اینه که این رمان تو کره خیلی معروفه و وقتی میخوان به کسی بگن تو چه قدر تو این جمع به اصطلاح ع
بدعة جواز التعبد بجمیع الأدیان (5)
 
 
بدعة جواز التعبد بجمیع الأدیان (5)وحدة الأدیان عند الرومی وإخوان الصفا:
یقول جلال الدین الرومی (ت:672هـ):نَفْسی ، أیها النور المشرق ، لا تَنْء عنی لا تَنْءَ عنیحبی ، أیها المشهد المتألِّق ، لاتَنْءَ عنی لاتَنْءَ عنیانظرْ إلى العمامة أحكمتُها فوق رأسیبل انظر إلى ر زرادشت حول خصریأحملُ الر ، وأحمل المخلاةلا بل أحمل النور ، فلا تَنْءَ عنی، لا تَنْءَ عنیمسلمٌ أنا ، ولكنی نصرانی وبرهمی وزرادشتیتوكلتُ
تَک خوری نکن ، ضرر داره . !!
یک وقت جلوی شما یک سبد سیب می آورند، شما اول برای کناریتان بر میدارید، دوباره سیب بعدی را به نفر بعدی میدهید .
دقت کنید، تا زمانی که برای دیگران برمیدارید سبد مقابل شما می ماند . ولی حالا تصور کنید:
 
همان اول برای خود بردارید،  میزبان سبد را به طرف نفر بعد می برد .
 نعمتهای خدا نیز اینطور است ، 
با بخشش، سبد را مقابل خود نگه دارید .!
" زندگی کردن با استانداردهای خدا بسیار زیبا خواهد بود . "
اگه بدنبال دلیل برای ای
از سال‌های حدود 1000 و تقریباً بعد از مرحوم
محقق اردبیلی - که فقه را مجدّداً به هم ریخت و با به کار بردن عبارت وکأنّ دلیله
الإجماع» در کتاب مجمع الفائدة» در صدد فتح بابی برای مناقشه برآمد(1) - از یک طرف
و دقیقاً به خاطر وجود علمای اخباری - مثل ملا محمدامین استرآبادی(2) در الفوائد المدنیة»
- شروع به مناقشه در اجماعی کردند که 200 - 300 سال جا افتاده بود و این بحث مطرح گردید
که اجماع حجّیّت ندارد و باید به روایات برگردیم. البتّه مرحوم استرآبادی دو مورد
از سال‌های 240 و 250 و سپس اوج آن در سال
300 به بعد، دعوای اجماع بین اصحاب بغدادی ما شروع می‌شود و آخرین حدّ آن مثل کتاب
غنیة النزوع» ابن‌زهره است؛ یعنی در کتاب‌هایی که بر اساس مکتب بغداد نوشته شده (مثل
مجمع البیان» طبرسی، کتاب مرحوم قطب راوندی در آیات الأحکام، کتاب‌های سید مرتضی،
ابن‌برّاج و ابن‌ادریس) دعاوی اجماع به‌وفور یافت و مراد جدّی وثوق به حکم الله بودن
آن است. بنابراین در هر مسئله باید دید مدّعی اجماع کیست؛ زیرا این دعاوی اجماع هم
اکنون پر واضح است که اجماع در میراث‌های ما تاریخچۀ معیّنی
دارد که ابهامی هم در آن نیست.
1.    تا قرن دوم و
اوائل نیمه‌های قرن سوم در روایات است و جنبۀ جدلی دارد.  این اجماع چون در روایات و به مناسبت جدل با اهل
سنّت آمده به هیچ نحو ارزش (فقهی) ندارد.  
2.   در مکتب بغداد
و در عبارات سیّد مرتضی و غنیه» و . . .  لفظ
اجماع بیشتر جنبۀ تلقّی دارد، نه حکایت از قول معصوم.  این قسم مربوط به شواهد وثوق و تنبّه خوبی است؛ یعنی
اگر در جایی ادّعای اجماع بود، فقی
بحث دومی که مرحوم شیخ فرموده‌اند جهت صدور
است و باید پذیرفت که قطعاً ‌مسئلۀ تقیه و امثال آن تأثیر زیادی در روایات ما داشته. (1)
سوم، بحث دلالت است و جا داشت مرحوم شیخ پیش
از آن بحث متن را مطرح کنند؛ چرا که قبل از ورود به بحثِ دلالت، ابتدا باید متن را
بشناسیم و اساساً شاید همین روش اصولی منشاءِ این شد که غالب علما در متن متساهل باشند.
 البته شاید عوامل دیگری در این جهت دخیل بوده
است. (2) کار نکردن بر روی متن انصافاً  بخش
مهمی از معرفة الحدیث را در
مرحوم علاّمه در کتاب‌های خود در جایی که
می‌خواهد استدلال بیاورد وقتی این فقه تفریعی را نقل می‌کند، یا می‌گوید: لنا أنّه
مشهور» و یا می‌گوید: إجماعاً»؛ یعنی: اجماع سومی در میان اجماعات ما پیدا شد، که
ضابط آن هم واضح است. مسائلی در فقه تفریعی که ریشۀ آنها در مبسوط» است. جالب این
جاست که مرحوم سیّد بن طاوس از جدّ مادری خود، ورّام بن ابی فراس، نقل می‌کند که
200 سال علمای ما مقلّد شیخ‌اند(1) و از آن طرف در فهرست منتجب الدین - که علمای بعد
از شیخ
بدعة جواز التعبد بجمیع الأدیان (7)
 
 
 
بدعة جواز التعبد بجمیع الأدیان (7)وحدة الأدیان عند ابن عربیــــ یقول ابن عربی فی قوم نوح : ((فعلم العلماء باللّه ما أشار إلیه نوح فی حق قومه من الثناء علیهم بلسان الذم وعلم أنهم إنما لم یجیبوا دعوته لما فیها من الفرقان ثم قال عن نفسه إنه دعاهم لیغفر لهم لا لیكشف لهم و فهموا ذلك منه (صلى الله علیه وسلم) لذلك جعلوا أصابعهم فی آذانهم واستغشوا ثیابهم وهذه كلها صورة الستر التی دعاهم إلیها فأجابوا دعوته بالفعل
 دانلود ترجمه کتاب مفاهیم القرآن سبحانی جلد 4
تعداد صفحات:166
 
دانلود فایل
 
 
 
ترجمه کتاب مفاهیم القرآن سبحانی Pdfxدانلود ترجمه کتاب مفاهیم القرآن سبحانی جلد 4xترجمه مفاهیم القرآن سبحانی ترجمه کتاب مفاهیم القرآن سبحانی Pdfxدانلود ترجمه کتاب مفاهیم القرآن سبحانی جلد 4xترجمه مفاهیم القرآن سبحانی
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ترجمه جلد4 کتاب مفاهیم القرآن - پیام نور-علوم قرآن و حدیث .
 
pn-oqh-ka.blogfa.com › post
 
 
Translate this page
ترجمه جلد4 کتاب مفاهیم القرآن- قسمت دوم -ا
فریة جواز التعبد بجمیع الأدیان الأسباب والجذور(2)
 
 
 
فریة جواز التعبد بجمیع الأدیان الأسباب والجذور(2)إن الشعر الصوفی وسیلة من وسائل تعبیر الصوفیة عن أفكارهم وأحوالهم ولهذا هم یصرحون بمعتقداتهم وحقائقهم من خلاله فعلى سبیل المثال والتقریب جسد ابن الفارض (ت:632هـ) الحدیث القدسی:(ما تقرب إلی عبد بشیء أحب إلی مما افترضت علیه وإنه لیتقرب إلی بالنافلة حتى أحبه فإذا أحببته كنت سمعه الذی یسمع به وبصره الذی یبصر به ولسانه الذی ینطق به ویده التی یب
کسانی که سعی در قبول حدیث معایش العباد از
کتاب تحف العقول» داشتند:
1.  ابتدا از خود مؤلّف، حسن بن علیّ بن شعبۀ حرّانی
- یا حلبی-(1)، شروع کرده‌اند، که: جزء علمای بزرگ و به تعبیر بعضی متکلّمٌ جلیلٌ
فقیهٌ نبیلٌ . . . ».  به اعتقاد این عدّه طبعاً
همین مقدار در نقل روایت توسّط وی کافی است.  
2.  راه دوم علاوه بر آنچه گفته شد خود کتاب است که از
کتب مشهورۀ اصحاب بوده و از همان اوائل انتشار به عنوان مشهور» متّصف شد؛ مثلاً صاحب
وسائل» (رض) که اخباری مسلک
اصولاً باید دانست در میان میراث‌های
قدیم شیعه از شخصی به نام ابن‌شعبه در میان بزرگان اصحاب نامی به چشم نمی‌خورد؛
یعنی: هیچ‌یک از کتاب‌های رجال شیخ»، فهرست شیخ» و فهرست نجاشی» از او اسمی
نبرده‌اند و بر خلاف مرحوم شیخ حسین بحرانی که اسم ایشان را آورده و گفته: جزء
مشایخ شیخ مفید است» هیچ چیزی راجع به او در مصادر قدیم نداریم. نه در کتب روایی
داریم که مثلاً بین مشایخ مفید است و نه در کتب رجالی و نه در فهارس. حتّی ابن‌شهر‌آشوب
(ره) که در کتا
امام صادق علیه السّلام از امام باقر علیه السّلام نقل می‌کنند که فرمودند:
اگر بگویم اسم اعظم خداوند در این دعا مى‌باشد، راست گفته‌ام. و اگر مردم مى‌دانستند این دعا چه اثرى در اجابت دعا دارد با تمام توان براى آموختن آن تلاش مى‌کردند.
سید ابن طاووس در کتاب اقبال می‌گوید:
من نیز براى برآورده شدن حاجاتم آن را خوانده و به نتیجه مى‌رسم. و این همان دعاى مباهله است که این آیه در شأن آن نازل شد:
بگو: بیایید فرزندان ما و شما، ن ما و شما، نفسهاى ما و
فاطمه معصومه (سلام الله علیها) مشهور به کریمه اهل بیت، دختر امام کاظم(علیه السلام) و خواهر امام رضا(علیه السلام).
حضرت معصومه در ۲۰۱ قمری برای دیدار برادرش امام رضا(ع) در طوس، از مدینه به ایران آمد؛ اما در میانه راه، به علت بیماری درگذشت و در قم به خاک سپرده شد. عالمان شیعه، ویژگی‌های شخصیتی و علمی وی را ستوده و از او روایاتی نیز نقل کرده‌اند.
ولادت و نسب
در منابع متقدم، روز ولادت و درگذشت حضرت معصومه (سلام الله علیها) نیامده اما برخی از منابع
آیا همه اصحاب امام حسین شیعه بودند؟ در میان اصحاب سید الشهدا (ع) کسانی هستند مانند زهیربن قین و سعد بن حارث که شیعه نبودند، اما سیره امام در مواجهه با مخالفین باعث شد، به یاری امام حسین (ع) آمدند و در این مسیر به شهادت رسیدند.عقیق:متن زیر یادداشتی است از حجت الاسلام مسلم منفرد، پژوهشگر و کارشناس حوزه وحدت که در ادامه می‌خوانید؛در میان اصحاب سید الشهدا (ع) کسانی هستند که شیعه نبودند، با این وجود، به یاری امام حسین (ع) آمدند و در این مسیر به شهاد
Akse Aghaye Khamenei

آخرین جستجو ها